ساخت پل عابر پیاده در شهر ها چه ضرورتی دارد؟ یک پل عابر پیاده می تواند چیزی بیش از یک ساختار عبوری باشد. در برخی موارد، می تواند یک اثر هنری و دروازه ای باشد که جوامع را به هم متصل می کند. گفته می شود، گاهی اوقات مجموع هزینه ها و مزایای نصب و ساخت پل عابر پیاده به طور کامل در نظر گرفته نمی شود. به این ترتیب، فرصتی برای کشف هدف، هزینه ها و بودجه ساخت پل های عابر پیاده و همچنین بررسی نمونه های مرتبط از پل های عابر پیاده موفق وجود دارد.
ساخت پل عابر پیاده | پل عابر پیاده چرا ساخته می شود؟
پل های عابر پیاده می توانند برای اتصال ساختمان ها یا مقاصد محبوب (مانند مراکز خرید، مدارس بزرگ، امکانات تفریحی، گاراژهای پارکینگ، ایستگاه های راه آهن سبک) مفید باشند. آنها همچنین برای اتصال مناطق جدا شده توسط بزرگراه های آزادراه مفید هستند، جایی که عبور از آنها مجاز نیست. علاوه بر این، پل های عابر پیاده را می توان برای عبور از مسیر استفاده کرد. در نهایت، پل های عابر پیاده را می توان در سه موقعیت استفاده کرد، از جمله: (1) عبور از بزرگراه های بین ایالتی، (2) عبور از موانع فیزیکی طبیعی مانند رودخانه ها، یا (3) عبور از راه آهن. کانون تبلیغات اتحاد نوین، خدمات ساخت پل عابر پیاده و اجاره بیلبورد را ارائه می دهد.
در برخی از تقاطع ها، ساخت پل عابر پیاده ممکن است سرمایه گذاری بهتری نسبت به یک تقاطع در سطح جاده باشد. این تقاطع ها ممکن است به طرح هایی نیاز داشته باشند که از یک "خط میل" طبیعی استفاده کنند که در آن عابران پیاده تمایل به استفاده از پل دارند. به عنوان مثال، یک جاده افسرده (به شکل "v") می تواند از یک پل عابر پیاده استفاده کند که مسیر پیاده روی هموار را حفظ می کند، که برای عابران پیاده راحت تر از راه رفتن روی شیب یا پایین آمدن است. متاسفانه برخی از پل ها بدون فکر زیاد برای عابران پیاده ساخته می شوند. به طور معمول، این پل ها ناموفق هستند و معمولا دارای رمپ های پیچ در پیچ طولانی، پله ها یا آسانسورهایی هستند که بسیار نامناسب هستند. همچنین برخی از پل ها دور از گذرگاه های هم سطح قرار دارند و برای عابران پیاده وقت گرانبهایی را به همراه دارند. این ممکن است باعث حرکت غیرقانونی عابران پیاده شود و هم عابران پیاده و هم رانندگان وسایل نقلیه را در معرض آسیب قرار دهد. راهنمای مسیرهای ایمن به مدرسه اشاره می کند که «مکان انتخاب شده برای هر پل عامل مهمی در اثربخشی آن است. مانند تمام گذرگاههای عابر پیاده، هر تسهیلاتی که نامناسب است یا نیاز به مسیر غیرمستقیم دارد، به سادگی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. اثربخشی یک گذرگاه جدا شده به سهولت درک شده توسط کاربران بستگی دارد. عابران پیاده مزایای ایمنی درک شده استفاده از پل را در مقابل تلاش و زمان اضافی که هنگام تصمیم گیری در مورد محل عبور نیاز دارد، ارزیابی می کنند.
- مشاهده بیشتر » ساخت پل عابر پیاده | بررسی انواع پل عابر پیاده
هزینه ساخت پل عابر پیاده چقدر است؟
ساخت پل عابر پیاده ممکن است پرهزینه باشد. مرکز اطلاع رسانی عابر پیاده و دوچرخه می نویسد: «پل های عابر پیاده از جمله گران ترین راه های درمانی برای عبور و مرور هستند. یک عبور معمولی از یک جاده چند خطه صدها هزار دلار هزینه دارد. دلیل این امر تا حد زیادی ارتفاع پل است که برای دسترسی به امکانات برای عابران پیاده دارای معلولیت نیاز به رمپ های طولانی دارد. بنابراین، پلهای عابر پیاده میتوانند هزینه کمتری داشته باشند و زمانی که گذرگاه از روی یک جاده غرقشده یا پایینرفته باشد، بهترین عملکرد را دارند.» پل های روی یک خیابان شریانی گران هستند و اغلب به رمپ های گسترده نیاز دارند. در نتیجه، هزینه بالای جداسازی درجه باید در کنار مسائل امنیتی، مشکلات زهکشی، نیازهای روشنایی و نگهداری در نظر گرفته شود. اداره بزرگراه فدرال تخمین می زند که پل های عابر پیاده از 150 تا 250 دلار برای هر فوت مربع متغیر است که مجموعا هزینه ای بین 1 تا 5 میلیون دلار برای هر نصب کامل دارد.
لطفاً توجه داشته باشید که هزینه انواع خاصی از ساخت پل عابر پیاده بسته به موقعیت خاص، مواد و سایر عوامل می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. همچنین توجه داشته باشید که دستورالعملهای ADA ایجاب میکند که همه امکانات برای همه کاربران، از جمله کسانی که روی ویلچر هستند و افراد کم بینا، در دسترس باشند. این دستورالعمل ها ممکن است هزینه های ساخت پل را افزایش دهد. یک سازنده پل عابر پیاده بر اساس پای خطی، از 500 دلار تا بیش از 2000 دلار به ازای هر پای خطی هزینه می گیرد. دو ماده پرکاربرد چوب و فولاد پیش ساخته هستند. چوب اغلب ارزان تر از فولاد است و می تواند یک چهارم قیمت فولاد باشد. معمولاً پل هایی که 50 فوت تا 100 فوت طول دارند از فولاد در حال هوازدگی با عرشه های چوبی یا بتنی ساخته می شوند. پل های بیش از 120 فوت می توانند از خرپا فولادی استفاده کنند. هزینههای اضافی میتواند شامل پلهای رنگشده، خرپاهای کمانی (برخلاف خرپاهای وتر موازی)، تیرهای تیر با پوشش زیبای چوب (۲۵٪ افزایش)، کد AASHTO (بر خلاف کد AISC)، و عرشههای عریضتر از ۱۳ فوت تا ۱۶ فوت باشد. 20-40٪ افزایش) در مقایسه با عرشه پل 12 فوتی.
اگرچه ثابت شده است که ساخت پل عابر پیاده میتوانند هزینهبر باشند، اما هنوز این سوال مطرح میشود که "تامین مالی از کجا تامین میشود؟" اغلب اوقات، مستقیماً از یک سازمان دولتی سرچشمه می گیرد.
نظرات (0)