اجاره بیلبورد | 4 قانون بسیار مهم تبلیغات روی بیلبوردهای تبلیغاتی : دنیای امروز، دنیای تبلیغات است. روزانه پیام های تبلیغاتی گوناگونی به شیوه های مختلف به مردم منتقل میشوند. از آگهی تلویزیونی گرفته تا تبلیغات کلیکی در مرورگر گوگل کروم.
اجاره بیلبورد و بررسی قانون مهم تبلیغات روی بیلبورد تبلیغاتی
اینکه ما در میان انبوهی از تبلیغات احاطه شدهایم امری گریز ناپذیر است. ولی مسئلهای که وجود دارد این است که آیا ما به عنوان یک مخاطب به همه این تبلیغات و پیام ها دقت میکنیم؟ چه تعداد از این تبلیغات در ذهن ما ماندگار میشوند؟ پاسخ به این سوال نیازمند بررسی استراتژی تبلیغات گوناگون است که در خصوص هر نوع از تبلیغاتی متفاوت است.
در این مطلب قصد داریم بطور ویژه به بررسی 4 قانون مهم تبلیغات روی بیلبورد های تبلیغاتی بپردازیم که رعایت این قوانین شانس دیده شدن یک بیلبورد تبلیغاتی را چندین برابر میکند.در صورتی که به دنیای تبلیغات علاقمند هستید این مطلب میتواند برای شما بسیار سودمند باشد.
اجاره بیلبورد ، بزرگترین سازه تبلیغات محیطی!
بی شک همه شما بارها و بارها بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ و کوچکی را در شهرها و اتوبان ها دیدهاید. این سازه های بزرگ تبلیغاتی در واقع محلی برای نصب یا به نمایش گذاشتن بنرهای اطلاع رسانی یا تبلیغات ها ارگان ها یا سازمان های دولتی و کسب و کارهای گوناگون هستند. در حقیقت قسمت بزرگی از بازار تبلیغات محیطی در دست بیلبوردهاست.
بیلبوردها به دلیل ابعاد بالا و قرارداشتن در معرض دید عموم مردم، معمولا مورد توجه قسمت بزرگی از مخاطبین هدف قرار میگیرند و از همین رو معمولا تبلیغات روی آن ها بازخورد بسیار مثبتی دارد. شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی بسیاری هستند که این بیلبوردها را از راهداری یا شهرداری اجاره کرده و ضمن حفظ و نگهداری، آن ها را به مشتریانی که به تبلیغات محیطی نیاز دارند، اجاره میدهند.
حال مسئله ای که مطرح میشود این است که چجوری تبلیغات روی بلیبورد میتواند تاثیر گذار و ماندگار باشد؟ شما از میان هزاران تابلو تبلیغاتی که تاحال دیدهاید، کدام یک از آن ها را به خاطر دارید؟ آیا یادتان هست که چه برندی روی آن تبلیغ کرده بود؟ چه خصوصیتی در آن بیلبورد تبلیغاتی نظر شما را جلب کرد که تاحال نیز آن را فراموش نکردهاید؟
پاسخ این سوالات در نکاتی است که برای تبلیغات روی بیلبوردها باید رعایت کنید. در این بخش به معرفی 4 اصل مهم در این زمینه میپردازیم:
اجاره بیلبورد | تعداد کلمات، کمتر از 6 کلمه!
مهم ترین قانونی که در یک بیلبورد موفق و پربازده رعایت میشود، تعداد کلمات متن اصلی تبلیغ است. هرچه متن شما کوتاه تر و در عین حال جذاب تر باشد، بیشتر در ذهن مخاطب میماند. علت اینکه شعار تبلیغاتی روی بیلبورد باید کوتاه و مختصر باشد این است که معمولا بیلبوردها در آزادراه ها و اتوبان ها نصب میشوند و مخاطبینی که این سازه های تبلیغاتی را میبینند بی شک در حال رانندگی یا سرنشین خودرویی در حال حرکت هستند که زمان کافی برای مشاهده و آنالیز یک جمله بلند و سنگین را ندارند.
در واقع برای دیدن و فهمیدن یک بیلبورد تبلیغاتی تنها 6 ثانیه زمان وجود دارد و در این زمان کوتاه همه جوانب و موارد یک تصویر یا متن تبلیغاتی باید خوانده و فهمیده شود. در نتیجه جمله های بلند و پیچیده نمیتوانند پیام برند را به خوبی به مخاطب منتقل کرده و در یاد او بمانند. پس قانون اختصار نویسی را در تبلیغات محیطی بیلبوردی رعایت کنید.
مشاهده مطلب »»» اجاره بیلبورد | چگونه بیلبورد تبلیغاتی تاثیرگذار طراحی کنیم
تبلیغات روی بیلبوردها با جلب توجه فرد یا ایجاد حواس پرتی؟!
اگرچه همه صاحبان کسب و کاری که به تبلیغات محیطی دست میبرند تمایل دارند که تبلیغات آن ها به خوبی دیده شود و بازخورد مطلوبی از تبلیغات اکران شده بگیرند، ولی باید دقت داشت که رعایت استانداردها در تبلیغات محیطی بسیار مهم است.
اگر قصد دارید تبلیغاتی کنید که توجه عابرین و موتور و دوچرخه سواران را به خود جلب کند، میتوانید از شعارهای تبلیغاتی و تصاویر گرافیکی خلاقانه ای بهره ببرید، ولی فراموش نکنید که تبلیغات شما نباید سبب حواس پرتی و عدم تمرکز عابرین سواره و پیاده و در نهایت خطرات مالی و جانی شود.
مشاهده مطلب »»» اجاره بیلبورد | هزینه تبلیغات بیلبورد به چه عواملی بستگی دارد ؟
استفاده از روش های دیگر تبلیغات
تمامی کسب و کارهای کوچکی که برای نخستین بار تصمیم به تبلیغات محیطی میگیرند، اصرار بسیاری بر بزرگ و بولد بودن راه های ارتباطی به ویژه شماره تلفن خود روی بیلبورد دارند. هرچند وجود راه های ارتباطی با کسب و کار بی فایده نیست و در برخی از مشاغل نیز حجم مشتری های احتمالی را افزایش میدهد، ولی میتوان گفت در اکثر مواقع مخاطبی که یک بیلبورد را میبیند با شماره روی آن تماس نمیگیرد.
زیرا بصورت کلی و در کمپین های بزرگ تبلیغاتی بیلبورد را یک ابزار تبلیغاتی ثانویه میدانند که میتواند به برندسازی یک محصول کمک و از کمپین های تکمیلی حمایت کند. درواقع بسیاری از کارشناسان حوزه تبلیغات بر این باورند که اگر قصد دارید محصول خود را به به برند تبدیل کنید بیلبورد به تنهایی نمیتواند بار سنگین کمپین را بر دوش بکشد.
جالب است که این مورد را نیز بدانید که هدف بلیبورد ها ارسال پیام کوتاه و مستقیم است و اگر از یک بیلبورد با هر گونه هدفی غیر از این استفاده شود تبلیغات روی بیلبورد موثر نخواهد بود.
برای اینکه بتوانید ارتباط بیشتری با تعداد بیشتری از مخاطبان بگیرید، به غیر از تبلیغات روی بیلبورد باید به سراغ روش های تبلیغاتی دیگر چون آگهی های چاپی، تلویزیون، رادیو، بروشور، وب سایت و ارسال ایمیل مستقیم نیز بروید.
جهت اجاره بیلبورد با ما در ارتباط باشید .تماس با ما
نظرات (0)