بررسی فاکتورهای مهمی که در ساخت تابلوی تبلیغاتی تاثیرگذار است: امروزه تابلوهای تبلیغاتی نقش مهمی در بازاریابی برای تبلیغات خوب و موثر ایفا میکنند. از تابلوهای تبلیغاتی در بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها برای تبلیغ کالاها و خدمات استفاده میشود و باعث جلب توجه عابرین شده و همچنین رونق کسب و کار می گردد.
اولبن فاکتور مهم در ساخت تابلوی تبلیغاتی : شناخت مشتریان
برای ساخت تابلوی تبلیغاتی خوب بهتر است سن، جنس و علایق مشتریان شناسایی شده تا تابلوی تبلیغی بتواند باعث جذب مخاطب و فروش بیشتر شود. مثلا در ساخت تابلوی تبلیغاتی برای یک رستوران باید از طرح ها و رنگ هایی استفاده شود که حس گرسنگی را در مخاطب ایجاد کند.
رنگ
یک فاکتور مهم در طراحی و ساخت تابلوی تبلیغاتی رنگ آن است. روانشناسی رنگها راهی است که میتوان برای شناخت رنگها و انتخاب ترکیب متناسب با محیط از آن استفاده کرده تا بتوان هماهنگی مناسبی بین رنگ های پس زمینه و حروف نوشته شده ایجاد کرد انتخاب رنگ مناسب تاثیر بسزایی در شناخته شدن برند دارد و می تواند باعث افزایش روند تاثیرگذاری بر ذهن بصری مخاطب گردد.
گاهی میتوان از ترکیب یک رنگ سیاه در پس زمینه و یک رنگ روشن برای حروف تابلوی تبلیغاتی برای بعضی از رنگ ها که از فواصل دور خوانایی کافی ندارند، استفاده نمود .گاهی نیز استفاده از رنگ های متضاد و ترکیب آنها می تواند سبب وضوح تابلوی تبلیغاتی شود .
متریال مورد استفاده
یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در زیبایی، کیفیت و میزان ماندگاری تابلوهای تبلیغاتی استفاده از متریال و اجناس با کیفیت و مرغوب است زیرا اگر زمان ساخت تابلوی تبلیغاتی برای کسب و کار خود از اجناس ارزان و نامرغوب استفاده شود، تابلوی ساخته شده، زیبایی و کیفیت مناسب را نخواهد داشت و بعد از مدت زمان کوتاهی طرح چاپ شده، کدر و LED بکار رفته در آن خاموش یا خراب میشود و باید آنها را تعمیر یا تعویض نمود.
فونت
فونتی که برای حروف روی تابلوی تبلیغاتی بکار می رود باید با توجه به نوع آرم برند تبلیغاتی و میزان فضایی که اشغال می کند، انتخاب شود. فونتهای ساده و ضخیم جلب توجه بیشتری کرده و خوانایی آن را برای مخاطب آسان تر مینماید
حفظ طول و عرض متناسب با طرح
در ساخت و طراحی یک تابلوی تبلیغاتی حتما طول و عرض طرح را متناسب با طول و عرض تابلو انتخاب کنید و لوگوی تبلیغاتی خود را با اندازه مناسب در جای مناسب خود قرار دهید.
خلاصه نویسی
متون و پیامهای درج شده در تابلوی تبلیغاتی باید کوتاه ، ساده و آهنگین باشد تا در زمان کم، گیرایی لازم را داشته و مشتری را به سمت محصول و خدمت مورد نظر سوق دهد.
نظرات (0)