اجاره بیلبورد | کشف رازهای طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی جذاب | بخش اول : بیلبوردهای تبلیغاتی از قدیم الایام یکی از محبوب ترین روش های تبلیغاتی به شمار میآمدند. قرار گرفتن در معرض دید عمومی احتمالا یکی از مهم ترین علت هایی است که این روش تبلیغاتی را اینقدر پرطرفدار کرده است.
اجاره بیلبورد | پیدا کردن راز طراحی بیلبورد جذاب
طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی جذاب در ظاهر شاید کار ساده ای بنظر برسد، ولی زمانی که دقیق تر به این مسئله نگاه میکنیم، متوجه میشویم قواعدی برای این کار وجود دارد که کار طراحان حرفه ای بیلبوردهای تبلیغاتی را از دیگر طراحان متمایز میکند.
بیلبوردهای تبلیغاتی گران هستند. از طرف دیگر نیز برای رسیدن به بیشترین بازدهی، یک بیلبورد هرگز کافی نیست. هزینه و زمان دو فاکتور مهمی هستند که زمان اقدام به طراحی بیلبورد باید مد نظر قرار گیرند. مدت زمان اجارهی بیلبوردهای تبلیغاتی کوتاه است و همانطور که گفتیم هزینه های آن نیز سرسام آور هستند. پس، برای گرفتن بهترین بازخورد ممکن از تبلیغات بیلبوردی نکاتی طلایی وجود دارند که عمل کردن و رعایت کردن آنها میتواند کسب و کار افراد را چندین پله به جلو بیندازد و هزینهی صرف شده برای بیلبوردها را به جیب هایشان باز گرداند.
اجاره بیلبورد و بررسی نکاتی حیاتی برای بیرون کشیدن بیشترین راندمان بیلبوردهای تبلیغاتی
سبک مینیمال را در طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی جدی بگیرید
اگر توجه کرده باشید، این روزها کلمه مینیمال بسیار زیاد به گوشمان خورده است. مینیمالیسم یک سبک تفکر و زندگی است که به معنای ساده گرایی میباشد. مینیمالیسم خود را به این دو مفهوم محدود نکرده و توانسته راه خودش را به هنر نیز پیدا کند.اجاره بیلبورد
طراحی بیلبورد تبلیغاتی یک هنر است. پس راه یافتن سبک مینیمال به این هنر نیز یک امر طبیعی است. ولی ساده بودن را با حوصله سر بر بودن اشتباه نگیرید. سادگی مینیمالیسم موجب میشود حواس شما بیشتر به عناصر اصلی معطوف شود. طراحی های سبک مینیمال از بکار بردن المان ها و عناصری که حواس بیننده را پرت میکنند و انرژی او را با تمرکز بر موارد غیر ضروری هدر میدهند، خودداری میکنند.
باید به یاد داشته باشید تبلیغاتی که روی بیلبوردها نمایش داده میشوند، مخاطبانشان اکثرا افراد در حال رانندگی هستند. راننده به صورت متوسط تنها 6 الی 10 ثانیه فرصت نگاه کردن به تبلیغ مورد نظر را دارد. طراحی بیلبورد باید به گونه ای ساده و گیرا انجام بگیرد که در همان مدت زمان کوتاه بتواند هدف تبلیغ را به خواننده منتقل کند و از شلوغ کاری هایی که تنها باعث گیج شدن مخاطب میشوند پرهیز کند.
اجاره بیلبورد
در طراحی کردن بیلبورد از کلمات به صورت مختصر و بزرگ استفاده کنید
وقتی از مختصر صحبت میکنیم منظورمان چیست؟ با دقت به مدت زمانی که مخاطب بیلبوردهای تبلیغاتی زمان دارد تا یک تبلیغ را ببیند، به طور متوسط ایده آل ترین تعداد کلماتی که میتوان در یک بیلبورد استفاده کرد عددی بین 6 تا 7 کلمه است.
مخاطب در حالت عادی که در خانه نشسته نیز حوصله خواندن متون طولانی را ندارد چه برسد به وقتی که در حال رانندگی باشد! در این زمان طبق تحقیقات انجام شده مناسب ترین حالت برای رانندگان خواندن 6 الی 7 کلمه است.
پس طراح یک بیلبورد باید با بکارگیری ایده پردازی در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی تمام هدف یک تبلیغ را در این تعداد محدود کلمات جای دهد. گاهی اوقات شعار برند شما آنقدر جذاب است که خودش به تنهایی میتواند به عنوان متن یک تبلیغات به کار رود.
وقتی حرف از بیلبوردهای تبلیغاتی میشود ذهنمان به سمت بردهای بزرگ با کلمات بزرگ و پررنگ میرود. علت آن واضح است. بیلبوردهای تبلیغاتی باید به نحوی طراحی شوند که مخاطب راننده از فاصله دور بتواند آن را ببیند و همچنین متوجه منظور آن نیز شود.اجاره بیلبورد
یعنی تمام عناصر بکار رفته باید آنقدر واضح باشند که تبلیغ را برای مخاطب خوانا کنند. به همین علت باید از حروف با فونت های بزرگ و با رنگ های پررنگ استفاده کنید.
جهت مشاهد ادامه مطلب در بخش بعدی با ما همراه باشید
اجاره بیلبورد | کشف رازهای طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی جذاب | بخش دوم
نظرات (0)