بارگذاری...
کانون تبلیغات اتحاد نوین

10 قانون بسیار مهم برای طراحی و ساخت بیلبورد : این روزها بلیبوردها در هر جایی نصب می شوند و می توانند تاثیر بسیار زیاد و قدرتمندی بر روی برند داشته باشند. از آنجایی که تبلیغات در فضای باز به یک حوزه رقابتی در میان افراد تبدیل شده است و تبلیغات دیجیتال و کمپین های دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از رسانه های انتخابی برتر افراد است، باید بدانید چگونه می توانید تبلیغات خود را به مشتریان عرضه نمایید.

 

  • تخصص های کانون تبلیغات اتحاد نوین:
  • طراحی و ساخت بیلبورد

        ساخت و اجرای نما آگهی

  •    ساخت پل عابر پیاده

        مشاوره برندینگ و تجارت الکترونیک

 

اولین نکته ساخت بیلبورد : در طراحی بیلبورد شش کلمه یا کمتر از آن مناسب است

به خاطر داشته باشید هنگامی که در حال دیدن بیلبوردها هستید، زمانی زیادی برای بررسی آن ها ندارید. معمولا به صورت میانگین، برای خواندن هر بیلبورد، حدود ۶ ثانیه زمان اختصاص داده می شود. به همین خاطر تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از شش کلمه برای انتقال پیام برند است. بسته به طول محتوا و راحتی خواندن آن می توانید چند کلمه دیگر به آن اضافه کنید ولی در طراحی بیلبوردها و استرابورد به عنوان یک قانون کلی بهتر است بدانید که متن شما هر چقدر کمتر باشد بهتر است.

دومین نکته ساخت بیلبورد : کاری کنید افراد به شما دقت کنند اما حواسشان را پرت نکنید

بیشتر اوقات بیلبوردها تلاش می کنند دقت رانندگان خودروها، موتورسیکلت ها و دوچرخه سواران و پیاده ها را به خود جلب کنند. ( شما تنها چند ثانیه برای جلب توجه افراد در اختیار دارید). همین امر موجب می شود دو راهی جذابی برای تبلیغ کننده ایجاد شود.

پیش از هر چیزی شما دوست دارید افراد به تبلیغی که نوشته اید توجه کنند.ولی نمی خواهید مسئول تصادفات و حوادث شدید رانندگی باشید. به همین خاطر باید مراقب حواس پرتی افراد باشید. با اینکه این موضوع در بیشتر رسانه ها دیده می شودولی بیلبورد اهمیت بسیار فراوانی در این زمینه دارد و باید تعادل خوبی در جلب توجه افراد ایجاد شود.

سومین نکته ساخت بیلبورد

 اگر سایت یا شماره تلفن شما سرتیتر و معنادار است یا چند رقمی است می توانید آن را در بیلبوردهایتان بگنجانید.

چهارمین نکته ساخت بیلبورد : باهوش باشید اما زیاد زرنگ نباشید

یک بیلبورد خسته کننده توجه افراد را به خود جلب نخواهد کرد. طراحی بیلبورد خلاقانه می تواند به آسانی توجه افراد را به خود جلب کند و بر روی افکارشان تاثیر بگذارد. بیلبوردی که در آن از عنصر زرنگی بیش از حد استفاده شده باشد توسط بیننده و مخاطب نادیده گرفته خواهد شد.

به عنوان یک قانون کلی باید از بیلبوردهایی استفاده کنید که نظر بیننده را جلب کند و او را به تحقیق در مورد برند وا دارد. استفاده از عناصر بصری پیچیده در این شرایط مفید نخواهد بود. بعضی از افراد بر این باورند که بیلبوردها همانند تکه های پازلی هستند که باید توسط مخاطب حل شوند ولی این ها باید ساده تر از یک پازل باشند. باهوش باشید، سرگرم کننده باشید ولی بیلبورد را به یک پازل تبدیل نکنید. شما در صنعت تبلیغات هستید پس نیاز نیست زرنگی خود را به رخ افراد بکشید.

10 قانون بسیار مهم برای طراحی و ساخت بیلبورد

 

 

پنجمین نکته ساخت بیلبورد : هر چقدر تعداد بیلبوردها بیشتر باشد بهتر است

بیلوردها ارزان قیمت نیستند ولی می توانند تاثیر بسیاری بر روی کسب وکار شما داشته باشند.

بیلبوردها رسانه ای هستند که افراد بسیاری در آن حضور دارند اما شما به حمایت و پشتیبانی نیاز دارید.

پس باید بیش از یک بیلبورد را اجاره کنید. هر بیلبوردی نرخی به نام GRP را دارد. این نرخ بر اساس ترافیک، دیده شدن، موقعیت، اندازه و دیگر موارد است.

GRP نمره نمایشی بین ۱ الی ۱۰۰ را در اختیار شما قرار می دهد. اگر این نرخ ۵۰ بود بدین معناست که حداقل ۵۰ درصد جمعیت ناحیه مدنظر یکی از بردهای شما را در یک روز دیده اند. اگر تنها یک برد دارید، شانس دیده شدن کمتر از زمانی خواهد بود که ۴ الی ۵ برد داشته باشید. خوب شما هم همانند دیگر افراد به نمایش ۱۰۰ درصدی فکر می کنید ولی به خاطر داشته باشید که بیلبوردها گران قیمت هستند.

ششمین نکته ساخت بیلبورد : لازم نیست چیزی بگویید، فقط نشان دهید

در مورد ایده هایی که برای بیلبوردهای خود دارید خلاقانه رفتار کنید. یک بیلبورد مسطح جزء موارد استاندارد در نظر گرفته می شود ولی شما می توانید از این قانون تبعیت نکنید.

می توانید از بیلبوردهای سه بعدی استفاده کنید و افراد را با آن درگیر سازید یا حتی از انیمیشن استفاده نمایید.

علت خاصی برای استفاده از بیلبوردهای بزرگ ، ساده یا سه بعدی وجود ندارد. این تنها به خواست شما و فرصتی که در اختیار دارید بستگی دارد. قطعا بیلبوردهای جذب راحت تر توجه افراد را به خود جلب می کنند و در خاطرشان ماندگار می شوند.

اگر بیلبوردهای شما خلاقانه طراحی شده باشد می تواند به طور رایگان جایگاهی در مطبوعات هم داشته باشد. هزینه بردهای سه بعدی کمی بیشتر از کارهای هنری ساده است اما به خاطر داشته باشید که با گذشت زمان بازگشت سرمایه گذاری بیشتری خواهید داشت.

هفتمین نکته ساخت بیلبورد : از تکرار به هر نوعی، پرهیز کنید

شما یک فضای پولی برای تبلیغ شرکت خود دارید. خرید یا اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی خیلی هزینه بر خواهد بود. پس آن را برای خود نگه دارید و از هر اینچ آن به صورت هوشمندانه بهره ببرید. اگر از سرتیترهایی استفاده می کنید که عناصر بصری شما را توضیح می دهند، کلمات را به هدر می دهید. اگر از لحاظ بصری خسته کننده باشید یا عناصر به کار رفته با محصولات مرتبط نباشند فرصت را از دست خواهید داد. از کپی رایتر و طراحان عالی استفاده کنید.

هشتمین نکته ساخت بیلبورد : بیلبوردهای خود را ساده نگه دارید

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم بیلبوردها به سرعت خوانده می شوند. بیشتر اوقات شما این تبلیغات را زمانی مشاهده می کنید که با سرعت بالایی در حال رانندگی هستید. پس باید پیام را به شیوه موثری دریافت نمایید. این بردها مکانی برای نمایش هنری و استفاده از طرح های پیچیده و متن های شاعرانه نیستند. بیلبوردها باید ساده باشند. هر چقدر این بردها ساده و زیبا طراحی شوند قدرتمندتر خواهند بود.

نهمین نکته ساخت بیلبورد : در مورد اندازه لوگوی خود بسیار هوشیار باشید

یکی از مواردی که درباره بازخورد مشتری وجود دارد این است که بیشتر افراد فکر می کنند در تبلیغات لوگو باید بزرگ تر باشد. درک علت این امر بسیار راحت است. مشتری هزینه بسیاری برای تبلیغ برند خود پرداخت می کند و می خواهد مشتری را به خود جذب کند.

با اینحال در چنین شرایطی هم باید تعادل مدنظر قرار گیرد. لوگوی بسیار بزرگ می تواند جلوی دیده شدن پیام شما را بگیرد. اگر لوگو بسیار کوچک باشد، تبلیغ هوشمندانه شما ارتباطی با مشتری نخواهد داشت. برخی از اوقات نشان ندادن لوگو می تواند بخش قدرتمندی از برندینگ باشد. اگر برند بسیار قدرتمندی دارید می توانید لوگو را در این تبلیغات حذف کنید.

 

 

دهمین نکته ساخت بیلبورد : تست طول بازو را انجام دهید

خوب حالا تمامی قوانینی که در بخش های بالا بیان کردیم را دنبال کرده اید. برای خودتان یک بیلبورد جذاب طراحی کرده اید. این بیلبورد تمیز، هوشمندانه و دارای رنگ های عالی و جذاب است.

حالا سوال اینجاست که آیا چنین تبلیغی توسط مخاطبان دیده خواهد شد؟ آیا افراد آن را مطالعه خواهند کرد؟ مفهوم و پیام تبلیغ را درک می کنند؟ برای پاسخ به این سوالات می توان از یک تست سریع استفاده کرد.

بیلبورد خود را به اندازه کارت ویزیت چاپ کنید.

آن را به طول بازوی خود نگه دارید. ایا تمامی مواردی که در آن چاپ شده است همانند زمانی که بر روی مانیتور ۲۷ اینچ نمایش داده می شود، برایتان قابل درک و مشاهده است؟ اگر چنین نبود طراحی خود را اصلاح کنید. به خاطر داشته باشید که برای جلب توجه مخاطبان خود تنها ۵ الی حداکثر ۱۰ ثانیه زمان در اختیار دارید.

 

 

گروه صنعتی و تبلیغاتی اتحاد نوین و  تیم خلاق خود آماده طراحی خلاقانه تابلوهای تبلیغاتی شما نظیر بیلبورد، ساخت و اجرای نما آگهی و… می باشد.

 

نظرات (0)

نظری ارسال نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به حساب کاربری.
0 حرف
پیوست ها (0 / 1)
موقعیت خود را به اشتراک بگذارید.
کد را وارد کنید. واضح نیست؟
اشتراک گذاری:
    
افزونه فعال نشده است

امروز 49 | دیروز 549 | هفته 49 | ماه 12259 | کل 509003

35 میهمان و 0 عضو آنلاین

© 2020 کانون تبلیغات اتحاد نوین.کلیه حقوق این سایت برای مالک سایت محفوظ است
طراحی سایت توسط آرمان وب نوین. بوسیله سایت ساز توتال پک

اتصال اینترنت وجود ندارد