3 نکته برای ساخت بیلبورد تبلیغاتی مؤثر : دنیای امروز به نسبت ۴۰ سال پیش بسیاری تغییرات داشته و عمدهی این تغییرات به سبب اینترنت و گوشیهای هوشمند هستند. مردم دیگر به بیلبوردهای تبلیغاتی آنگونه که ۴۰ سال پیش نگاه میکردند نگاه نمیکنند.
۱- نکته اول برای ساخت بیلبورد : شش کلمه یا کمتر، ایدهآل است
بیلبورد در خیابانها و جادهها، عموماً، نصب میشود. بنابراین آنانی که بیلبورد را میبینند عمدتاً در حال حرکت اند و لذا فرصت زیادی برای مطالعهی آن چه که در بیلبورد تبلیغاتی آمده را ندارند. به همین علت عموماً گفته میشود که مردم چیزی ما بین ۵ الی ۶ ثانیه فرصت دارند که بیلبورد شما را ببینند و از چند و چون آن مطلع شوند و به خاطر بسپارند. در همین راستا، یکی از بهترین توصیهها در ساخت یک بیلبورد تبلیغاتی مناسب این است که متنِ این بیلبورد بایستی حداکثر ۶ کلمه باشد تا در آن مدتزمانِ کوتاه مردم بتوانند نوشتهها را به طور کامل و به خوبی بخوانند.
بنابراین حتماً باید از استفاده از بیلبوردهایی که جملاتی طولانی دارند دوری کنید، چرا که هیچ فایدهای نمیتوانند داشته باشند.
۲- جالب توجه باشد ولی موجب حواس پرتی نشود:
بیلبوردی که در سطح خیابان و جاده نصب میشود، مخاطبیناش عمدتاً یا رانندگان خودرو و موتور سیکلت هستند، یا دوچرخه سواران و یا عابران پیاده (البته به همین علت است که در بالا به زمان ۶ ثانیهای اشاره شد). لذا بیلبورد شما در عین آن که بایستی بتواند جالب توجه باشد نباید به گونهای باشد که سبب حواس پرتی این افراد شود و حادثه به بار آوَرَد و شما، به مثابهی برندِ استفادهکننده از بیلبورد، دست آخر مقصر این ماجرا محسوب شوید.
- بیلبورد ابزاری ست ثانویه:
نمیدانم تا کنون با بیلبوردهایی که مثلاً شماره تلفن و یا آدرس وبسایت را در خود دارند مواجه شدهاید یا نه. به جرأت میتوان گفت که بیش از ۹۵ درصد کسانی که این بیلبوردها را میبینند اقدام به حفظ کردن شماره تلفن و یا آدرس وبسایت نمیکنند.
بیلبورد تبلیغاتی یک ابزار ثانویه برای تبلیغ است و عمدتاً برای ایجاد آگاهی از برند و موارد این قبیل کاربرد دارد و نه برای تبلیغ مستقیم و ارجاع دادن به وب سایت و ذکر کردن جزئیات محصول و… . برای این کار، بایستی از دیگر ابزارهای تبلیغاتی همچون تلویزیون، رادیو، شبکههای اجتماعی، وبسایت، ایمیل و تبلیغات چاپی استفاده نمود.
خلاصه آن که بیلبوردها یک رسانهی اشتباه برای هر گونه تبلیغ غیر کوتاه اند. (گفتنی است که برخی شماره تلفنها کوتاه بوده و به راحتی قابل حفظ کردن هستند مانند ۹۱۰۲ و موارد این قبیل. این گونه شماره تلفنها را میتوان با فونت خوانا و درشت در بیلبورد قرار داد.)
نظرات (0)