4 ویژگی مناسب اجاره بیلبورد : اجاره بیلبورد و استفاده از تبلیغات محیطی برای هر یک از برندها و کسب و کارها امری ضروری است، اما این ضرورت برای استفادهی «اصولی» و صحیح از تبلیغات محیطی است و نه هر نوع استفادهای. در این راستا داشتن بیلبوردهایی مؤثر و کارآمد میتواند بسیار به کار آید. این نوشتار بر ۴ مورد از مواردی که سبب اجاره بیلبورد مناسب و مؤثر میشوند تمرکز دارد. این ۴ مورد عبارت اند از:
۱- توجه دیگران را به بیلبوردها جلب کنید:
جهت طراحی و اجاره بیلبورد به موارد زیر توجه نمایید
اصلی ترین موردی که در طراحی بیلبورد مورد توجه قرار می گیرد توانایی آن در جلب تمرکز و توجه مخاطب است. در واقع بیلبوردی که نتواند نگاهها را به سوی خود جلب کند هیچ ارزشی نداشته و نبودناش تفاوتی با بودناش ندارد. برای آن که یک بیلبورد بتواند نگاهها را به طرف خود جلب کند بایستی موارد زیر را به کار گیرید:
از کنتراست قوی برای رنگها استفاده کنید.
از تصاویر، تایپوگرافی و آثار هنری متقاعد کننده بهره ببرید.
طراحیتان واضح باشد تا مخاطبین در کمتر از ۷ ثانیه پیام بیلبوردتان را دریافت کنند.
۲- مراقب خوانایی باشید:
کسانی که تبلیغ شما را میبینند عمدتاً از راه دور و همچنین در حال حرکت این کار را انجام میدهند. پس زمان آن که بتوانند بیش از ۷ کلمه را مطالعه کنند ندارند، تازه اگر در بیلبوردها از فونت خوب و بزرگ استفاده شده باشد.
برای شبیه سازی بیلبوردتان میتوانید طراحی آن را روی یک کارت ویزیت پیاده کنید و آن را از فاصلهی نسبتاً دور مشاهده نمایید. آن چه که میبینید تقریباً معادل است با دیدن یک بیلبورد متوسط از فاصلهی ۲۰۰ فوتی.
بایستی مطمئن شوید که بیلبوردتان از خوانایی مناسبی برخوردار بوده، یعنی تصاویر و متون آن به خوبی و سادگی قابل مشاهده باشند، و همچنین چشم از مشاهدهی آن اذیت نمیشود.
۳- پیام تبلیغ باید خیلی راحت و سریع به مخاطب منتقل شود:
تبلیغ شما بایستی بتواند در سریعترین زمان ممکن پیاماش را به مخاطب برساند و این پیام باید به گونهای باشد که خیلی آسان و سریع توسط مخاطب دریافته شود. بیلبورد، در واقع، مهمترین وظیفهاش ایجاد آگاهی از برند و محصول است و برای همین باید از فهرست کردن و ذکرِ جزئیات محصول یا خدمتتان اجتناب کنید. اگر این بیلبورد وظیفهاش را خوب انجام دهد کمپانیِ شما اولین کمپانیای خواهد بود که مردم برای خرید محصول به آن فکر میکنند.
۴- محتوای تبلیغ باید به یاد ماندنی باشد:
موردی دیگر که افزون بر موارد فوق میتوان به آن اشاره داشت این است که محتوای تبلیغ باید بتواند به سادگی در خاطر مخاطب بماند و یکی از روشهای عالی برای این کار استفاده از احساس مخاطبان است. میتوانید از تصاویر و یا تایپوگرافیهای احساسی استفاده کنید تا بیلبوردتان بتواند در ضمیر ذهن مخاطب بر جای بماند.
نظرات (0)