بارگذاری...

اجاره پل عابر اتوبان تهران کرج | مراحل ساخت پل هوایی : پل هوایی عابر پیاده سازه ای عموما فلزی هستند که جهت تردد عابرین پیاده بین دو نقطه استفاده می شود .

اجاره پل عابر اتوبان تهران کرج و بررسی مراحل ساخت پل هوایی

امروزه با افزایش تردد وسایل نقلیه در معابر شهری و بین شهری و به تبع آن افزایش مخاطرات ناشی از تصادفات ؛ استفاده از پل های هوایی عابر از یک انتخاب به یک ضرورت تبدیل شده است .

همچنین با افزایش ارتفاع ساختمان ها و احداث برج ها و توسعه ساختمان های عمومی از قبیل بیمارستان ها و سازمان های دولتی ؛ گاهی استفاده از پل هوایی عابر پیاده فلزی جهت تردد عابرین بین دو ساختمان بلند مرتبه در طبقات بالا ؛ از لحاظ اقتصادی و ایمنی و صرفه جویی در زمان ؛ انتخابی مناسب به شمار می رود .

بیشتر پل های فلزی عابر پیاده در معابر شهری و بین شهری کشور از نوع حدپایی با استفاده مقاطع لوله می باشد .

نکات مهم در طراحی یک پل هوایی عابر پیاده :

بیشتر پل های هوایی عابر پیاده اجرا شده در شهرهای ایران از نوع خرپایی و با مقاطع گرد هستند . با این حال در بعضی از موارد از پل هایی با مقاطع ساخته شده از تیر و ورق استفاده شده است .

تفاوت اصلی در این دو نوع سازه شکل ظاهری آنهاست و این بدان دلیل است که در فرآیند طراحی یک پل هوایی عابر نکته مهم تحمل سازه پل در برابر نیروهای وارده بر آن از قبیل نیروهای جانبی ناشی از باد , نیروهای ناشی از بار زنده (عبور و مرور عابر پیاده از روی عرشه پل) , نیروهای ناشی از بار مرده (وزن سازه پل) , نیروهای ناشی از تغییرات دمایی که بر سازه پل هوایی وارد می شود و همچنین نیروهای ناشی از زلزله می باشد .

هر نوع سازه از قبیل خرپایی لوله ای شکل و یا سازه ساخته شده با تیر و ورق یا سازه کابلی بایستی تحمل مقاومت در برابر این نیروها را داشته باشد .

پارامتر زیبایی بصری سازه در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد .

با توجه به طول زیاد عرشه پل هوایی عابر ، این سازه های بزرگ در بخش های کوچکتر (۴ یا ۶ یا ۱۲ متری) ساخته می شوند .

نکته مهم در تعیین ابعاد این بخش ها قابلیت حمل و نقل آنها تا محل نصب پل هوایی با کمترین هزینه می باشد .

نوع اتصال بخش های مختلف عرشه پل به یکدیگر از نوع اتصال فلنچی اتکایی می باشد . قطر , تعداد و جنس پیچ و مهره های استغاده شده در اتصالات در مرحله طراحی و با توجه به میزان تنش موجود در هر اتصال مشخص می شود .

جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی سازه پل پس از تکمیل ساخت کلیه قطعات و بخش ها ابتدا توسط ضد زنگ و سپس دو لایه توسط رنگ پوشش داده می شود . نوع رنگ مورد استفاده در پوشش نهایی معمولا از جنس زینک ریچ می باشد . مقاومت این رنگ در مقابل خوردگی بیشتر بوده و باعث عمر بیشتر سازه پل می شود .

با توجه به اینکه پل های هوایی عابر پیاده بر روی معابر شهری و جاده های برون شهری اجرا می شوند اجرای فونداسیون پل و مرحله نصب پل اهمیت زیادی خواهد داشت .

معمولا پل های هوایی عابر پیاده دارای دو یا سه ستون در زیر هر عرشه  هستند که این امر نشان دهنده اهمیت دقت بالا در اجرای فونداسیون پایه هاست . پی ها باید کاملا در یک خط اجرا شده و در یک تراز ارتفاع قرار گیرند . خطای بیش از حد مجاز باعث می شود عرشه پل به درستی بر روی ستون ها قرار نگیرد . مبنای طراحی فونداسیون پل های هوایی عابر ، اصل عدم واژگونی پل می باشد . با توجه به اینکه در بیشتر مواقع از سطوح جانبی عرشه پل به عنوان پایه های تبلیغاتی استفاده می شود ، با غالب در طراحی فونداسیون پل هوایی عابر بار باد جانبی می باشد .

در هنگام نصب عرشه پل هوایی عابر بر روی ستون ها با توجه به تردد افراد و وسایل نقلیه از معابر لازم است مجوز های لازم جهت مسدود سازی موقت معبر اخذ شود . معمولا مدت زمان لازم جهت نصب عرشه بر روی ستون و به طبع آن مسدود کردن معبر بین ۱۵ دقیقه تا ۶۰ دقیقه می باشد ( با توجه به نوع سازه) که این خود نیازمند همکاری مراجع مربوطه خواهد بود .

نظرات (0)

نظری ارسال نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به حساب کاربری.
0 حرف
پیوست ها (0 / 1)
موقعیت خود را به اشتراک بگذارید.
کد را وارد کنید. واضح نیست؟
اشتراک گذاری:
    
افزونه فعال نشده است

امروز 584 | دیروز 607 | هفته 3164 | ماه 10617 | کل 507361

43 میهمان و 0 عضو آنلاین

© 2020 کانون تبلیغات اتحاد نوین.کلیه حقوق این سایت برای مالک سایت محفوظ است
طراحی سایت توسط آرمان وب نوین. بوسیله سایت ساز توتال پک

اتصال اینترنت وجود ندارد