بارگذاری...
ساخت بیلبورد | بررسی مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

ساخت بیلبورد | بررسی مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی : بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از انواع مختلف تبلیغات محلی می باشند. بیلبوردهای تبلیغاتی به سبب اهمیت و جایگاهی که در تبلیغ کالا و خدمات ایفا می کنند، امروزه خیلی مورد توجه هستند و طبیعتاً برای اینکه بتوانند اثر بخشی بیشتری داشته باشند، باید دارای طراحی بسیار خلاقانه ای باشند. از این رو رعایت اصول و مراحلی در طراحی آنها ضروری می باشد.تفاوت ها در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، از مباحث مهمی است که توجه به آنها می تواند تا حد بسیار بالایی در تبلیغات، مؤثر و سودمند واقع شود.

ساخت بیلبورد و آشنایی با تبلیغات و بیلبوردهای تبلیغاتی

تبلیغات به معنی رواج دادن، دعوت کردن و گسترش دادن می باشد؛ و از این طریق پیام و اطلاعات انتقال پیدا می کند. نخستین بار در سال ۱۴۵۰ میلادی فردی به نام گوتنبرگ موفق به اختراع ماشین چاپ  شد و از این طریق انتشار اوراق چاپی و تبلیغاتی آغاز شد.

در دنیای رقابتی عصر حاضر، تبلیغات حرف اول را می زند؛ و مؤسسات و شرکت هایی در این رقابت، برنده و سر بلند بیرون می آیند که تبلیغات بیشتر و سازنده تری انجام داده باشند. تبلیغات انواع گوناگونی دارد که یکی از عمده ترین روش های تبلیغات، تبلیغات محلی می باشد.

در تبلیغات محلی، از متدهای گوناگونی برای تبلیغ بهره گرفته می شود؛ که یکی از عمده ترین آنها، استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی می باشد. عوامل مختلفی در ساخت و تعیین کیفیت بیلبوردها نقش دارند و طبیعی است هرچه در ساخت بیلبوردها خلاقیت بیشتری به کار گرفته شود، میزان تأثیر و اثر بخشی آنها نیز بیشتر خواهد بود.

امروزه با رشد تکنولوژی و دنیای دیجیتال، استفاده از انواع بیلبورد های تبلیغاتی در امر تبلیغات، بسیار رایج و مؤثر می باشد. بیلبوردهای تبلیغاتی تابلوها و یا صفحات بزرگی هستند که به عرضه کنندگان کالا یا صنعتگران اجازه تبلیغ در فضای خارجی را می دهند؛ تا از این طریق محصول و خدمات خود را معرفی نمایند.

بیلبوردهای تبلیغاتی در تبلیغات می توانند یک جریان دائمی محسوب شوند که افکار عمومی را تحت تأثیر خود قرار می دهند و نقشی فعال و ماندگارتر در ذهن مخاطبین ایفا می کنند. به جرأت می توان اذعان کرد که بیلبوردهای تبلیغاتی به تنهایی نقش یک رسانه را در سطح بالای اطلاع رسانی بر عهده دارند.

 

 

ساخت بیلبورد و نگاهی به مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

بارها و بارها انواع بیلبوردهای تبلیغاتی را در جاهای گوناگون درون شهر یا برون شهر و مراکز اجتماعی مشاهده نموده اید؛ که هرکدام به تناسب شرایط و اهداف تبلیغاتی خاص خود، به اشکال و حالاتی متنوع، تبلیغات خود را انجام می دهند. مثلاً بعضی از بیلبوردها بسیار ساده اما مفهومی هستند. برخی نیز در عین سادگی، بسیار پیچیده می باشند برخی مضحک و جذاب، برخی کنایه آمیز و برخی، بسیار خاص طراحی شده اند؛ و این وجه تمایز و تفاوت ها در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، از مباحث مهمی است که توجه به آنها می تواند تا حد بسیار بالایی در تبلیغات، مؤثر و سودمند واقع شود.

ساخت بیلبورد و مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی می تواند به ترتیب زیر باشد:

مرحله اول: جمع آوری اطلاعات درباره آنچه قرار است در مورد آن بیلبورد طراحی شود (کالا یا خدمات و یا اطلاع رسانی).

مرحله دوم: جمع آوری اطلاعات محلی برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی.

مرحله سوم: استفاده از اتاق های فکر، ایده پردازی و…. در طراحی بیلبورد.

مرحله چهارم: انتخاب متن، تصویر و رنگ با روش های خلاقانه و علمی.

مرحله پنجم: طراحی طرح اولیه.

مرحله ششم: مقایسه کردن طرح اولیه با طرح  و نمونه های دیگر.

مرحله هفتم: توجه به جزئیات طرح.

مرحله هشتم: طراحی طرح به صورت کامل.

مرحله نهم: بررسی و ارزیابی نهایی طرح.

مرحله دهم: پیاده سازی و نصب.

 

موارد مهم در طراحی بیلبورد تبلیغاتی و ساخت بیلبورد

آنچه در طراحی بیلبورد های تبلیغاتی مهم است، دقت به متن، نوع تبلیغ، نوع بیلبورد، نوع تصاویر، هماهنگی و تناسب در اجزاء بیلبورد، انتخاب رنگ ها وغیره می باشد؛ که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم.

متن در طراحی بیلبورد: متن یک تبلیغ باید اثر گذار باشد و در ذهن مخاطب باقی بماند؛ تا در زمان خرید محصول آن را به یاد آورد. برای اینکار می بایست طراح از پیش، برای محصول یا کالایی که قرار است در مورد آن بنویسد، اطلاعات کامل و لازم را داشته باشد. از طرفی متن تبلیغ، در عین اثر گذاری مثبت، باید مختصر و خواندنی باشد؛ تا در کمترین زمان ممکن، مخاطبین آن را بخوانند و پیغام آن را درک نمایند.

تصاویر در طراحی بیلبورد: در طراحی بیلبورد، در کنار متن، استفاده از تصاویر گیرا و جذاب نیز اثری دوچندان در طراحی خواهد داشت. برای به کارگیری تصاویر در طراحی، نوع تصویر انتخابی، اندازه تصویر، کیفیت تصویر، توجه به جزئیات تصویر و بزرگنمایی در آن، باید مورد توجه قرار گیرد.

نوع تبلیغ در طراحی بیلبورد: بعضی تبلیغات جنبه طنز دارند و برخی صرفاً اطلاع رسانی، یا برخی تبلیغات جهت معرفی خدمات یا کالایی است که بتواند در حافظه مشتریان ماندگار شود؛ پس باید توجه کرد که در طراحی بیلبورد تبلیغاتی و ساخت بیلبورد ، نوع تبلیغ در چه زمینه ای و با چه هدفی می باشد؛ تا طراحی جذاب و ماندگاری خلق شود.

نوع بیلبورد: در طراحی بیلبورد، به علت تنوعی که در اشکال و حالات اکران بیلبورد ها وجود دارد، لازم و ضروری است که در طراحی آنها، به نوع بیلبورد انتخابی براساس نوع تبلیغ و تناسب و هماهنگی اجزاء بکار رفته در آن توجه داشت.

انتخاب رنگ ها در طراحی بیلبورد: در کنار چیدمان متون و تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی، آنچه بیشتر از همه توجه مخاطبین را به خود جلب می کند، رنگ های بکار رفته در طراحی بیلبوردها می باشد. استفاده از تکنیک تضاد رنگ ها و تناسب رنگ ها، می تواند نقش مهمی در طراحی بیلبورد ها داشته باشد

بکار گیری خلاقیت و جان بخشی به اجزاء در طراحی بیلبورد تبلیغاتی: استفاده از ایده ها، استعاره ها، کنایه ها یا طنز و هجو در طراحی بیلبورد، می تواند خیلی اثر گذار باشد؛ و به صورت برق آسا ذهن مخاطبین را هدف قرار دهد.

منظور از جان بخشیدن به اجزاء بکار رفته در طرح، این است که اجزاء هر کدام مانند یک عنصر زنده با مخاطب در ارتباط باشند؛ گویی که توانایی خارق العاده ای در جلب توجه مشتری و یا مشتریان را داشته باشند و به آسانی توجه هر کس را به سمت خود بکشانند.

  • تخصص های کانون تبلیغات اتحاد نوین:

  •     طراحی و ساخت بیلبورد

  •     ساخت و اجرای نما آگهی

  •     ساخت پل عابر پیاده

  •     مشاوره برندینگ و تجارت الکترونیک

 

نظرات (0)

نظری ارسال نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به حساب کاربری.
0 حرف
پیوست ها (0 / 1)
موقعیت خود را به اشتراک بگذارید.
کد را وارد کنید. واضح نیست؟
اشتراک گذاری:
    
افزونه فعال نشده است

امروز 221 | دیروز 374 | هفته 1531 | ماه 595 | کل 466205

14 میهمان و 0 عضو آنلاین

© 2020 کانون تبلیغات اتحاد نوین.کلیه حقوق این سایت برای مالک سایت محفوظ است
طراحی سایت توسط آرمان وب نوین. بوسیله سایت ساز توتال پک

اتصال اینترنت وجود ندارد