اجاره بیلبورد | رنگهای مناسب تبلیغات : در بحث تبلیغات، انتخاب رنگ ها اهمیت بسیار بالایی دارد. در صورتی که مطالعه در زمینه روانشناسی رنگ داشته باشید می دانید که هر رنگ معنا و مفهوم خاصی دارد.
اجاره بیلبورد و مروری بر معرفی رنگ ها:
رنگ های اصلی:
سه رنگ اصلی در علم تئوری رنگ ها، رنگ های آبی، قرمز و زرد هستند. تمام رنگ ها در واقع از ترکیب این سه رنگ به وجود می آیند.
رنگ های مکمل:
این رنگ ها شامل سه رنگ بنفش، نارنجی و سبز هستند. هر کدام از آنها از ترکیب رنگ های اصلی دیگر به وجود می آیند. بنفش از ترکیب آبی و قرمز ایجاد می شود، نارنجی از ترکیب زرد و قرمز و رنگ سبز هم از ترکیب آبی و زرد بوجود می آید.
رنگ های مکمل، با یکدیگر هم فاز نیستند. برای استفاده از آنها در یک مجموعه باید بسیار دقت کرد. بطوری که بهتر است هر یک از رنگ های مکمل در کنار رنگ های اصلی بکار برده شوند. به این ترتیب بهترین جلوه را از خود نشان می دهند.
رنگ های خنثی:
این رنگ ها طیف وسیعی دارند و یکی از مزایای استفاده از آنها این است که، می توان به آسانی آنها را با رنگ های دیگر اعم از رنگ های اصلی و یا رنگ های مکمل ترکیب و استفاده کرد. از جمله رنگ های خنثی می توان به رنگ های خاکستری، سفید، بژ، قهوه ای شکلاتی و غیره… اشاره کرد که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند.
اجاره بیلبورد و نگاهی به رنگهای گرم و سرد:
در تئوری رنگها، ویژگی تحت عنوان گرمی و سردی رنگ ها وجود دارد كه در واقع بر پایه شدت انعکاس نور از آن رنگ است.به همین منظور این دسته بندی صورت می گیرد البته در حالت کلی، این مسئله یعنی سرد یا گرم بودن رنگ ها، در روانشناسی رنگ ها هم اهمیت دارد. رنگ های گرم را طیف رنگ های نزدیک به مادون قرمز و برعکس رنگ های سرد را طیف رنگ های نزدیک به فرابنفش تشکیل می دهند.
از چه رنگى ، و در چه مکانی از آن ها استفاده کنیم ؟
رنگ قرمز، نماد انرژى و سرعت است، سبب افزايش ضربان قلب ميشود. به علت انتقال انرژى ميتواند انتخاب مناسبى براى تبليغ خودروها، نوشابه هاى انرژى زا، بازى های ورزشی و فعاليت هاى فيزيكى و پر تحرك باشد.
موسسات گوناگون براى تحريك و ايجاد حس هيجان و فوريت و اقدام به تصميمات سريع خرید از اين رنگ براى ليبل هاى قيمت، تخفيف و تابلو هاى تبليغاتى و… استفاده بسیار زيادى ميكنند.
رنگ نارنجى، با ايجاد حس گرما و انرژى و تحريك اشتها گزينه مناسبى براى مصارف غذايى و رستوران و فست فود ها به شمار مي آيد. رنگ نارنجى خوب ديده ميشود پس براى بسته بندى نيز انتخاب مناسبی ميتواند باشد.
رنگ زرد، روشن ترين رنگ است. طول موج بلندى دارد و به آسانی جلب توجه ميكند. شركت هايى كه در زمينه محصولات كودكان فعاليت ميكنند از اين رنگ بسیار زياد استفاده ميكنند.
برند فرارى نيز، روحيه ی رقابتى خود را با لوگوی رنگ زرد نشان داده است.
رنگ سبز، براى چشم انسان ايجاد آرامش و راحتى ميكند. نماد سلامتى و بارورى است و در مراكز درمانى، باشگاه هاى مراقبت و سلامتى، تبليغات محصولات بهداشتى، محصولات دارويى و ارگانيك مورد استفاده قرار می گیرد.
رنگ آبى، در بسته بندى و نشان تجارى شركت هاى توليد كننده محصولات پاك كننده، نوشيدنى و آب معدنى ، فيلتر هاى تصفيه ی آب و هوا، سفر هاى هوايى و دريايى مصارف زيادى دارد.
نظرات (0)