بر روی تابلوی تبلیغاتی خود چه چیزهایی باید بنویسیم؟ یک بیلبورد موثر به بینندگان این امکان را می دهد که برند را تنها در 2 تا 3 ثانیه تشخیص دهند. در زیر چند نکته مفید وجود دارد که باید هنگام نوشتن نسخه بیلبورد خود رعایت کنید:
واضح و مختصر باشید: محتوای بیلبورد فقط برای چند ثانیه در یک زمان قابل مشاهده خواهد بود. بیلبوردهای خوب بدون کلمات زیاد ارتباط برقرار می کنند. اکثر رانندگان بعد از پنج کلمه خواندن را متوقف می کنند. سعی کنید اصل یک ایده را به یک شعار کوتاه تبدیل کنید نه اینکه آن را با نثر توصیف کنید. در حالی که می خواهید پیام شما تاثیرگذار باشد، به یاد داشته باشید که مردم زمان محدودی برای هضم نسخه شما دارند. اگر کنایه شما متفکر است، به احتمال زیاد بیننده آن را می خواند و فراموش می کند. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید آن را ساده نگه دارید.
همه ما تعداد بی شماری بیلبورد را دیده ایم که به خاطر نمی آوریم. در حالی که به نظر میرسد هیچ کمبودی در بیلبوردهای بدون الهام وجود ندارد، فرصتهای زیادی برای کسبوکارها برای ایجاد طرحهای بیلبورد قانعکننده وجود دارد. البته، طراحی استراتژیک یک بیلبورد کار آسانی نیست، زمانی که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه دیگران را با یک تبلیغ جالب و به یاد ماندنی جلب کنید. اتحاد نوین راه، از برترین شرکت های ساخت تابلوی تبلیغاتی می باشد.
بر روی تابلوی تبلیغاتی زیاد ننویسید
به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، باید مطمئن شوید که طراحی بیلبورد شما دارای یک پیام واضح است – هم به معنای واقعی کلمه و هم به صورت مجازی. اول از همه، بیلبورد شما باید خوانا باشد. اگر مردم نتوانند به راحتی آن را بخوانند، احتمالاً اصلاً آن را نخواهند خواند. دوم، پیام بازاریابی شما باید منطقی باشد و به راحتی قابل درک باشد. در حالی که ارسال یک پیام مرموز می تواند سرگرم کننده باشد، اما اگر مردم ندانند منظور شما چیست، ممکن است زحمت پیدا کردن آن را نداشته باشند. هر چه کمتر بگویید بهتر است. به حدی که در برخی موارد بهترین طرح های بیلبورد اصلا چیزی نمی گوید. خب، به هر حال، هیچ چیز به صورت مکتوب. یک عکس می تواند خیلی بیشتر از کلمات بیان کند، بنابراین اجازه دهید بیلبورد شما خودش صحبت کند. علاوه بر موثرتر بودن، در مقایسه با بیلبوردهای کنار جادهها که چشم رانندگان را بیش از حد طولانی از جاده دور میکنند، ایمنتر است. YMCA با استفاده از طراحی بیلبورد خلاقانه و در عین حال بسیار ساده (و بدون متن) با ساختن بیلبورد یک حلقه بسکتبال کار خوبی انجام می دهد. همه لوگوی Y را می شناسند، بنابراین در حالی که ذاتاً به شما نمی گوید که به Y بپیوندید یا تبلیغات ویژه ای را اجرا می کند، این نشان می دهد که در ذهن خود باقی بماند و به مردم در مورد Y و انواع برنامه هایی که ارائه می دهد یادآوری کند.
در ساخت تابلوی تبلیغاتی هدف گذاری کنید
در مقایسه با تبلیغات دیجیتال، ممکن است به نظر برسد که تبلیغات در فضای باز فاقد هدف گذاری مخاطبین است. و اگرچه گزینه های هدف گیری بسیار کمتری وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که باید بر اساس مکان تبلیغ خود به افرادی که به آنها دسترسی دارید نادیده بگیرید. به عنوان مثال، دلیلی وجود دارد که احتمالاً تبلیغ پورشه را در مترو نمی بینید. اگرچه تحقیقات ممکن است نشان دهد که بسیاری از نیویورکیهایی که از مترو استفاده میکنند میتوانند هزینه آن را بپردازند، اما دلیلی وجود دارد که آنها از رانندگی خودداری میکنند (مانند جادههای مسدود در ساعات شلوغی یا کمبود پارکینگ در شهر). از سوی دیگر، محصولی به اندازه Windex یک کاندید عالی برای تبلیغات در فضای باز است - به خصوص در ایستگاه های اتوبوس. با تماس با افراد در هنگام بیرون رفتن (و اغلب اوقات در حال انجام کارهای روزمره)، محصول ساده ای را به آنها یادآوری می کنید که تقریباً هر کسی می تواند از آن استفاده کند، و در عین حال محصولی که به راحتی می تواند نیاز شما را فراموش کند.
نظرات (0)