ساخت تابلوی تبلیغاتی | تاثیر فصل ها بر روی تبلیغات محیطی: بر خلاف تصورات، فصلی که برای انجام تبلیغات بیلبوردی انتخاب می کنیم، دارای اهمیت بسیار زیادی است. زیرا هر فصلی دارای روحیات و شرایط آب و هوای مختلف است که همین تفاوت ها باعث ایجاد تفاوت در نوع تبلیغات در همه زمینه ها، از جمله تبلیغات بیلبوردی می شود.
باید به این نکته نیز توجه داشت عدم توجه به سلایق مخاطبان و روحیات و انتظارات آنان در هر فصل همانند شمشیر دو لبه ای می باشد که می تواند به راحتی برند شما را محبوب تر و معتبر کند و یا باعث شود ارزش و جایگاه برند شما در میان مخاطبان به سرعت تنزل یافته و افت نماید. البته در این میان باید به برخی از نکات بسیار ریز اما مهم توجه داشت که در ادامه به بررسی برخی از این نکات خواهیم پرداخت:
تضاد فصل ها را در ساخت تابلوی تبلیغاتی در نظر بگیرید
در فصل زمستان استفاده از بستنی ها بصورت چشم گیری کاهش پیدا می کند و این موضوع خوشایندی برای شرکت های بستنی سازی بزرگ نیست. از همین رو در طی چندسال گذشته، شرکت بستنی سازی میهن با توجه به قانون "تضاد فصل ها" شروع به تبلیغ بستنی در فصل زمستان نمود. بدین صورت که با القای این موضوع که خوردن بستنی در فصل زمستان، بسیار دلچسب تر از خوردن بستنی در فصل تابستان است، توانست فروش بسیار خوبی را در فصل زمستان به ثبت برساند.
مخاطبین پس از دیدن این گونه تبلیغات، ترغیب به خریداری و امتحان خوردن بستنی در فصل زمستان شدند و بر خلاف تصورشان متوجه شدند که خوردن بستنی در زمستان نیز می تواند شیرینی و لذت های خاص خود را داشته باشد. این تبلیغ بطوری در جامعه پرورش داده شد که اکنون خوردن بستنی در فصل زمستان به امری عادی همانند فلصل تابستان تبدیل شده است.
اما خلاف این موضوع نیست ممکن می باشد. یعنی اگر از نکات ریز در قانون "تضاد فصل ها" نتوان بدرستی استفاده نمود، باعث شکست و یا حداقل هدررفت منابع و بودجه تبلیغاتی می شود. بعنوان مثال اگر بخواهیم این قانون را در فصل زمستان برای فروش کولرهای آبی و یا گازی استفاده کنیم، شکست حتمی خواهد بود. چرا که در فصل زمستان، همه به دنبال گرم نمودن خود و منزل خود هستند و خرید کولر و نقطه صفر می رسد. اگر این تبلیغ انجام شود، تنها بودجه و هزینه تبلیغاتی است که هدر می رود و هیچ سودی عاید تبلیغ کننده نمی کند. ساخت تابلو تبلیغاتی، موجب کاهش هزینه های سرسام آور تبلیغات مجازی می شود و بازدهی مناسب تری نیز نسبت به آن دارد.
در ساخت تابلوی تبلیغاتی، رنگ های هر فصل را در نظر بگیرید
همانطور که در پاراگراف بالا ذکر شد که هر فصل دارای فصلی متضاد با خود است، این موضوع را نیز باید اضافه نمود که هر فصل دارای رنگ مخصوصی است که عموم مردم، فصل را با آن رنگ می شناسند. از این رو استفاده از این رنگ ها برای جذب مخاطب و تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف الزامی می باشد. اگر بخواهیم بصورت خلاصه رنگ های هر فصل را بیان نماییم، می توان اینطور بیان نمود که برای فصل بهار، رنگ سبز، فصل تابستان، رنگ قرمز، فصل پاییز، رنگ نارنجی و فصل سفید، رنگ سفید است.
انتخاب هر رنگ برای فصل ها تاثیر مستقیمی از میزان انرژی و احساسی بودن آن فصل دارد. بطوری که در فصل تابستان، به دلیل وجود تعطیلات و گرم بودن هوا، شور و اشتیاق مردم برای انجام مسافرت و گردش و تفریح و .... افزایش می یابد. به همین دلیل برای فصل تابستان، رنگ قرمز که نماد گرمی و انرژی است انتخاب شده است. یا برای فصل زمستان و پاییز و بهار، هر یک بنا بر دلایلی دیگر دارای رنگ هایی مختص هستن که از جمله دلایل این سه فصل را می توان به افزایش میزان آن رنگ ها در آن فصل اشاره نمود. بوطری که با شکوفا و سبز شدن درختان در فصل بهار، رنگ سبز رنگی غالب برای این فصل است. همچنین رنگ نارنجی و سفید نیز با توجه به رنگ درختان در پاییز و رنگ سفید برف در زمستان انتخاب شده اند.
افزودن قانون رنگ فصل ها می تواند رقابت برای فروش بیشتر و بهتر محصولات را در بیلبورد به همراه داشته باشد. می توان با انتخاب هر رنگ در فصل خودش، نظر مخاطب برای توجه و تماشای آن تبلیغات بیلوردی بیشتر جلب می شود که همین نکته ساده باعث می شود تا آن تبلیغ در ذهن مخاطب نقش بسته و او را تبدیل به یک مشتری بالقوه نماید. البته باید در نظر گرفت که محل قرار گرفتن تبلیغ نیز تاثیر زیادی برای انتخاب رنگ دارد. زیرا به عنوان مثال اگر در فصل پاییز، تبلیغی را در کنار درختانی که به رنگ نارنجی تبدیل شده اند با رنگ نارنجی نمایش دهیم ، باعث می شود تا مخاطب نتواند تمام جزییات آن تبلیغ را ببیند و به دلیل تشابه رنگ های درختان با تبلیغ، نتواند بطور کلی آن تبلیغ را ببیند. بهتر است تا در این مواقع از رنگ های متضاد در تبلیغات بیلبوردی استفاده شود تا مخاطب بتواند تبلیغات را مشاهده نماید.
نظرات (0)